Morgonandakt - Förbered er för Herrens dag

God morgon bröder och systrar!

Jag hoppas ni alla har haft en lika givande morgon med Herren som jag.

"Se, jag säger er en hemlighet: Vi skall inte alla insomna, men vi skall alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas." - 1 Kor 15:51-52

"Ty när en befallning ljuder, en ärkeängels röst och en Guds basun, då skall Herren själv stiga ner från himlen. Och först skall de som dött i Kristus Jesus uppstå. Därefter skall vi som lever och är kvar ryckas upp bland moln tillsammans med dem för att möta Herren i rymden. Och så skall vi alltid vara hos Herren. Trösta därför varandra med dessa ord." - 1 Tes 4:16-18

Var redo och vaka, Herren vår Gud Jesus Kristus ankomst är nära! Snart kommer himlen öppna sig och alla kan då skåda Härlighetens Konung komma med alla Guds änglar. Låt oss därför inte tänka att vår Mästare dröjer, vaka och var redo.

Det är min bön att Fadern skall sända oss den heliga Anden och överbevisa oss om synd och vilka delar av vårt liv som inte tillhör Honom och Guds rike. Att vi skall få insikt i vad och hur vår karaktär måste förändras  för att vi ksall vara redo på Herrens stora dag. Att vi skall stå förberedda, fläckfria och rena när Brudgummen kommer.

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0