Morgonandakt - Kol 1

God morgon!

Dagens andakt kommer från Kol 1. Läs gärna hela kapitlet, det finns mycket att förundras över. Kommer dela med mig av några verser som idag talat extra mycket.

"Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike. I honom är vi friköpta och har fått förlåtelse för våra synder." - Kol 1:13-14

Kan det finnas något mer försäkrande och tröstande än att vakna upp till dessa ord? Varje morgon borde vi stiga upp med Kristi offer för vår skull i sinnet. Jag tror vi måste lära oss att uppskatta mer och mer den enorma gåvan vi har i vår Herre Jesus Kristus. Vi är friköpta och förlåtna våra synder genom Lammets blod!

"Också ni som en gång var främmande för Gud och genom ert sinnelag och genom era onda gärningar hans fiender, också er har han nu försonat med sig, när han i sin jordiska kropp led döden. Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga, om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört och som har predikats för allt skapat under himlen och som jag, Paulus, har blivit satt att tjäna." - Kol 1:21-23 

Tack vare Jesus offerdöd är jag försonad med Honom! O, om man ändå kunde sjunga ordentligt! Men Herren ser till hjärtat och inte till hur rösten låter som tur är.

Vi har också ett otroligt löfte vi inte får missa i dessa verser. Om vi står fasta och är väl grundade i tron vill Jesus ställa oss heliga, fläckfria och oförvitliga inför Honom! Se till att du vet vad du tror och var noga med att grunda din tro i Guds Ord och inte i vad människor säger. Se till att du vet vad Bibeln lär så skall du inte rubbas från hoppet.

Min bön är att Gud skall föra oss in i hela sanningen om Hans karaktär och vilja. Att Han skall hjälpa oss att ödmjukt söka sanningen i Bibeln och inte bara lyssna till vad folk säger åt oss att tro. Jag ber också att vi skall få kraft att hålla Guds lag så att Han kan ge oss den heliga Anden i allt större mått. Att vi en dag skall kunna stå heliga, fläckfria och oförvitliga inför Kristus.

Amen  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0