Morgonandakt - Vaka och be under tacksägelse...

God morgon!

Hoppas ni har haft en underbart välsignad Sabbat. Gud verkar på många sätt i min direkta omgivning allt starkare och starkare. Det är härligt att verkligen kunna se Hans ord gå i uppfyllelse!

Glöm inte att börja dagen med bön och Bibelstudie! Herren är redo med enorma välsignelser och vill inget hellre än att ge oss av Hans otroliga kärlek och kraft. Men då måste vi också aktivt söka Hans vilja.

"Var uthålliga i bönen, vaka och be under tacksägelse. Be också för oss att Gud öppnar en dörr för ordet, så att vi kan predika Kristi hemlighet - det är för den jag är fånge - och att jag talar som jag bör, när jag avslöjar den. Uppträd förståndigt mot dem som står utanför och ta vara på varje tillfälle. Ert tal skall alltid vara vänligt, kryddat med salt, så att ni vet hur ni bör svara var och en." - Kol 4:2-6

Jag blilr så otroligt inspirerad när jag läser texter som denna! Blir inte du det? Var uthålliga i bön och be under tacksägelse,  det är så härligt att Bibeln gång på gång uppmanar och uppmuntrar Guds folk att be till Herren med tacksägelse, uthållighet och tålamod. Det är för mig som en försäkring att Gud verkligen hör och trots att vi kanske lurar oss och tror att Han inte svarar så gör Han alltid det. Tro mig, tålamod och uthållighet i bön kommer bära goda frukter till den tid Gud har bestämt.

Att be under tacksägelse är något som verkligen har fått min relation med Gud att rusa iväg till enorma höjder. När jag inför Gud, i alla lägen och skeden i livet tackar Honom för de välsignelser och löften som Han tidigare gett mig finner jag en sann förtröstan i Honom. Allt vad som än händer så kommer Gud att uppfylla sina löften till mig och göra allt för mitt bästa. Trots att allt ser dystert och mörkt ut är det min glädje att i dessa livets mörkaste stunder tacka Gud för Hans kärlek till mig. Gud är min Herre och Fader, Han kommer se till mina behov och göra allt för mitt bästa i outgrundlig kärlek för sitt barn.

Gud vill göra allt gott i ditt liv också, Han vill att du alltid skall tacka Honom och erkänna inför Honom att det är Han som gett dig allt det du har och trots att det känns jobbigt och dystert så har Gud en plan för dig, en plan som kommer leda dig till enorm kärlek och lycka.

Bönen är enormt viktig för Guds barn. Det är i bön som vi kan komma inför Guds tron, prisa och tacka Honom för allt gott vi dagligen får av Honom och samtidigt lägga upp våra önskningar och bekymmer.

Det är min bön att när vi idag går ut i världen, att vi skall vara medvetna om att Gud vakar över oss. Att Fadern skall hjälpa oss bedja och tacka Skaparen för allt gott och lägg upp inför Honom alla våra bekymer. Att Han skall ge oss en vänlig attityd mot våra medmänniskor så att dem kan se den otroliga kärlek Gud visar sinna barn.

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0