Kvällsandakt - Visa råd från Guds Ord

Hejsan och god eftermiddag!

Vill dela med mig av en underbar text jag läste under en kvällsandakt. Hoppas ni blir lika inspirerade och ivriga som jag blev!

"Och må Herren låta er växa till och överflöda i kärleken till varandra och till alla människor, så som även vår kärlek till er gör, så att han styrker era hjärtan och gör er oförvitliga och heliga inför vår Gud och Fader, när vår Herre Jesus kommer med alla sina heliga." - 1 Tess 3:12-13

Vilken mäktigt uppmaning! Överflöda i kärlek till varandra och till alla människor, inte bara din familj, kompisarna, församlingsmedlemmarna eller de som visar oss kärlek. ALLA skall vi visa kärlek! Jag vill verkligen uppmana alla att fundera över dessa ord och verkligen be för förståelse och kraft att älska alla människor. Det har varit en otrolig välsignelse för mig i mitt liv att bara lämna allt i Guds händer och acceptera alla människor som Hans barn. Den kärleken och omtanken som sakta växer i hjärtat dag för dag till alla människor omkring är underbar. Vilken styrka och vilken motivation man får att göra Guds vilja i omgivningen.

Vi skall heller inte glöma den sista delen av stycket. Överflödar vi i kärlek till alla människor blir den kärleken också en välsignelse för oss. Det står att Gud kommer styrka våra hjärtan och göra oss oförvitliga eller hederliga och heliga inför Fadern när Jesus kommer tillbaka! Vem skulle inte vilja vara hederlig och helig när Jesus kommer tillbaka?!

Min bön är att Gud skall hjälpa oss förstå den djupare meningen med Hans offer för oss. Att Gud skall ge oss kärlek till alla människor precis som Kristus visade kärlek till alla. Jag ber för alla som erkänner sig vara kristna att de skall ta sin tro och sin relation med Gud till nästa steg. Att vår Skapare skall hjälpa oss att förbereda våra egna liv och karaktärer för Kristus snara ankomst.

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0